تکنولوژی

ال جی از ربات چندمنظوره با هوش مصنوعی رونمایی کرد

ربات smart home artificial intelligence ال جی که قرار است تا چند هفته دیگر در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته شود، از دو پایه و مجموعه چرخ‌های برای پیمایش مستقل در خانه کاربر استفاده می‌کند.

ال‌جی می‌گوید این ربات یک مدیر خانه و یک همراه است که می‌تواند از بلندگو و حسگرهای مختلف برای جمع‌آوری داده‌های محیطی بلادرنگ از جمله دما، رطوبت و کیفیت هوای داخل استفاده کند. این ربات همچنین می‌تواند با دستگاه‌های خانه هوشمند تعامل داشته باشد و حتی در زمانی که صاحب خانه نیست به طور مستقل در خانه گشت‌زنی کند و در صورت مشاهده پنجره باز یا چراغ روشن، اعلان‌هایی را ارسال کند.

یکی از ویژگی‌هایی که می‌تواند برای صاحبان حیوانات خانگی جذاب باشد، توانایی این ربات است که به والدین صاحبان اجازه می‌دهد حیوانات خانگی خود را از راه دور ببینند و از آنها مراقبت کنند و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرعادی هشدار ارسال کنند. قسمت همراه به آن اشاره دارد که ربات هنگام بازگشت به خانه به کاربران خوش آمد می‌گوید. ال‌جی می‌گوید که می‌تواند با تجزیه و تحلیل صدا و حالات چهره، احساسات آن‌ها را تشخیص دهد و موسیقی یا محتوای دیگری را متناسب با روحیه آن‌ها انتخاب کند.

ال جی از ربات چندمنظوره با هوش مصنوعی رونمایی کرد

این ربات همچنین می‌تواند کارهایی به سبک دستیار دیجیتالی مانند ارائه برنامه‌های شخصی و یادآوری به افراد انجام دهد. عامل هوش مصنوعی به پلتفرم Robotics RB5 Qualcomm مجهز است، یک بسته نرم افزاری و سخت افزاری که برای پشتیبانی از توسعه ربات‌های هوشمند، کم مصرف و مقرون به صرفه طراحی شده است. این ویژگی‌هایی مانند تشخیص چهره و صدا از طریق دوربین و میکروفون را فعال می‌کند. ال‌جی می‌گوید این ربات می‌تواند حرکت کند، یاد بگیرد، درک کند و در مکالمات پیچیده شرکت کند.

ال‌جی می‌گوید که ربات smart home artificial intelligence را به عنوان راهی برای آزاد کردن مشتریان از کارهای خانه، بخشی از چشم‌انداز «خانه صفر کار» خود قرار می‌دهد. هیچ اطلاعاتی در مورد هزینه ربات ال جی وجود ندارد. قیمت ربات Astro مشابه آمازون 1450 دلار است، بنابراین تعجب نکنید اگر ربات ال‌جی قیمتی تقریباً مشابه یا بالاتر داشته باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا