گوشی موبایل

گوشی های هوشمند در حال محبوب شدن هستند

تلفن‌های همراه با صفحه نمایش تاشو به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شوند. بر اساس پیش بینی، عرضه آنها به سرعت افزایش خواهد یافت. سازمان تحقیقاتی TrendForce تخمین می‌زند که محموله‌های تلفن همراه با صفحه نمایش تاشو در سال 2023 حدود 18.3 میلیون دستگاه خواهد بود.

رشد سالانه 43درصد است، اما در همان زمان آنها تنها 1.6درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را در سال 2023 اشغال کردند. در حال حاضر، بزرگ‌ترین تامین کننده گوشی‌های تلفن همراه با صفحه نمایش تاشو در جهان، سامسونگ است، اما سهم بازار آن از 82 درصد در سال 2022 به 68 کاهش یافته است. سازندگان چینی از جمله Huawei، OPPO، Xiaomi، Honor شروع به تقسیم بخشی از این صنعت کردند.

بر اساس داده‌های بازار صفحه نمایش تاشو چین برای سه ماهه سوم منتشر شده توسط سازمان تحقیقاتی CINNO Research، هواوی همچنان پادشاه بلامنازع بازار صفحه نمایش تاشو در بازار چین است و با سهم 28.6 درصدی در رتبه اول قرار دارد. پس از آن Honor، vivo، Samsung، Oppo، Xiaomi و Moto قرار دارند.

گوشی های هوشمند در حال محبوب شدن هستند

طبق پیش بینی‌ها، تا سال 2027، عرضه چنین دستگاه‌هایی از 100 میلیون دستگاه فراتر خواهد رفت. سامسونگ و هوآوی از اولین شرکت‌هایی بودند که گوشی تاشو را ترند کردند. سامسونگ با گوشی گلکسی زد فولد اولین تلاش خود را در این زمینه نشان داده و هوآوی نیز با میت ایکس چنین محصولی روانه بازار کند.

از آن زمان چندین سالی گذشته و انتظار رفته که شاهد گسترش صنعت تلفن هوشمند تاشو باشیم. به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود سال 2024 چگونه سالی از نظر فروش است. آیا سامسونگ می‌تواند از رقبا چینی پیشی گیرد و محصولات تاشو بیشتری به فروش برساند یا خیر. پیش بینی شده با ورود بازیگران جدیدی چون وان پلاس و برخی دیگر، این صنعت شلوغ‌تر خواهد شد، بخصوص گفته می‌شود اپل هم به دنبال گوشی تاشو است و مشخص نیست چه سالی چنین محصولی را معرفی و عرضه خواهد کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا