گوشی موبایل

آیفون اپل محبوب ترین گوشی پریمیومی بازار

 اما بر اساس برآوردهای اولیه، به نظر می‌رسد که بخش گوشی‌های هوشمند پریمیوم رکوردی در سال 2023 داشته باشند. اپل با فاصله زیادی با 71 گوشی در صدر قرار دارد. درصد از سهم بازار و پس از آن سامسونگ با 17 درصد در سطح جهان قرار دارد.

شرکت تحقیقاتی بازار کانترپوینت اعلام کرد فروش جهانی پریمیوم در سال 2023 احتمالاً شش درصد سال به سال رشد کرده است که یک رکورد برای این بخش و برخلاف پیش بینی کاهش کل بازار تلفن همراه است. اگر پیش‌بینی درست ثابت شود، به این معنی است که تقریباً از هر چهار گوشی هوشمند فروخته شده در سطح جهان طی سال 2023، یک (24 درصد) در رده پریمیوم قرار می‌گیرد. این در مقایسه با 21 درصد سهم در سال 2022 و 19 درصد در سال قبل از آن افزایش یافته است. علاوه بر این، 60 درصد از درآمدهای بازار از فروش دستگاه‌های پریمیوم حاصل می‌شود.

وارون میشرا، تحلیلگر ارشد Counterpoint خاطرنشان کرد که تغییر در الگوهای خرید گوشی‌های هوشمند مصرفی مستقیماً با اهمیت افزایش یافته این دستگاه‌ها در زندگی روزمره ما مرتبط است. به این ترتیب، مردم مایلند برای دستگاهی با کیفیت بالاتر که می تواند برای مدت زمان طولانی‌تری استفاده شود، هزینه بیشتری بپردازند.

آیفون اپل محبوب ترین گوشی پریمیومی بازار

برای دیگران، داشتن یک گوشی هوشمند پیشرفته به یک نماد وضعیت تبدیل شده است. این امر به ویژه در بازارهای نوظهور که اغلب به لطف گزینه‌های مالی مطلوب و تبلیغات فصلی، در حال انتقال از تلفن‌های میان رده به گوشی‌های درجه یک هستند، صدق می‌کند. احتمالاً حتی جالب‌تر، تجزیه برند است. اپل در سال 2023 با وجود کاهش سهم از 75 درصد در سال 2022 به 71 درصد در سال گذشته، پیشتازی خود را در بخش پریمیوم در سال 2023 حفظ کرد.

سامسونگ در همان بازه زمانی یک درصد افزایش یافت و به لطف فروش بالای گلکسی S23 سنتی خود و دو گوشی تاشوی پرفروش آن، گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5، به 17 درصد رسید. دو گوشی تاشو سامسونگ به ترتیب 45 درصد و 24 درصد از سهم بازار را در سه ماهه سوم به خود اختصاص دادند.

هواوی سهم خود را دو درصد افزایش داد و به پنج درصد رسید. به گفته کانترپوینت، هواوی در چین با توجه به سری میت 60، نمایش خوبی داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا