گوشی موبایل

iOS 18 با تغییرات بزرگ از راه می رسد

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل در حال برنامه‌ریزی به‌روزرسانی بزرگی برای سیستم عامل آیفون خود، iOS 18 است. او می‌گوید که این به‌روزرسانی می‌تواند “بزرگ‌ترین” به‌روزرسانی نرم افزاری در تاریخ آیفون باشد.

گورمن این خبر را در بخش پرسش و پاسخ فقط برای مشترکین خبرنامه Power On خود به اشتراک گذاشت. او نوشت: “به من گفته شده است که سیستم عامل جدید در شرکت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های iOS ، اگر نگوییم بزرگ‌ترین در تاریخ شرکت دیده می‌شود.”

اگرچه او جزئیات زیادی در مورد ویژگی‌های iOS 18 فاش نکرد، اما به برنامه‌هایی برای به اشتراک گذاشتن جزئیات بیشتر در آینده اشاره کرد. اما چند تغییر وجود دارد که ما از قبل در iOS انتظار داریم. یکی از ویژگی‌های پیش‌بینی‌شده پشتیبانی از سرویس‌های ارتباطی غنی (RCS) است، یک استاندارد پیام‌رسانی که امکان ارتباط بهتر بین آیفون و دستگاه‌های اندرویدی را فراهم می‌کند.

iOS 18 با تغییرات بزرگ از راه می رسد

در نوامبر 2023، اپل قصد خود را برای پشتیبانی از RCS در برنامه پیام‌ها در آیفون از «بعد» در سال 2024 اعلام کرد. با پشتیبانی از RCS، کاربران آیفون می‌توانند عکس‌ها و ویدیوهای با وضوح بالا ارسال کنند، از رسید خواندن و نشانگرهای تایپ لذت ببرند و حتی در چت‌های گروهی با کاربران اندروید و آیفون شرکت کنند. علاوه بر این، گفته می‌شود که اپل روی فناوری هوش مصنوعی مولد کار می‌کند و به گفته گورمن، “باید نحوه ایجاد سؤالات و تکمیل خودکار جملات را هم Siri و هم اپلیکیشن Messages بهبود بخشد”.

گورمن خاطرنشان می‌کند که اپل همچنین در حال بررسی یکپارچه‌سازی ویژگی‌های هوش مصنوعی مشابه برای برنامه‌های مختلف دیگر از جمله Apple Music، Pages، Keynote و Xcode است.

به همین ترتیب، طبق اطلاعات، اپل در حال برنامه‌ریزی برای ادغام مدل‌های زبان بزرگ در سیری است که به کاربران امکان می‌دهد کارهای پیچیده را با یکپارچگی عمیق‌تر در برنامه Shortcuts خودکار کنند. انتظار می‌رود این ویژگی بخشی از به‌روزرسانی نرم افزار آیفون در سال 2024 باشد، احتمالاً iOS 18.

اینها تنها تعدادی از ویژگی‌های شایعه شده است که انتظار می‌رود در iOS 18 گنجانده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا