گوشی موبایل

انتشار تصویر شماتیکی آیفون 16 اپل

جزئیات جدید در مورد سری آینده آیفون 16 همچنان آشکار می‌شود. به عنوان مثال، تاکنون متوجه شده‌ایم که دکمه عکس‌برداری آیفون 16 ممکن است عملکردی شبیه به DSLR ارائه دهد و جزئیاتی در مورد پردازنده و دوربین نیز منتشر شد.

اکنون، تصویر شماتیکی از آیفون 16 منتشر شد که نشان می‌دهد تغییر بسیار مهم‌تری در راه است. بر این اساس، آیفون 16 تحت تأثیر یک طراحی مجدد کامل قرار خواهد گرفت و پایان دورانی است که پنج سال پیش با آیفون 11 پرو آغاز شد.

طراحی آیفون‌ها بدون شک یکی از مواردی است که بیشتر مورد انتقاد اپل قرار گرفت. این شرکت اغلب از تغییرات قابل توجه اجتناب می‌کند و برای چندین سال به یک زبان طراحی مشابه پایبند است، که منجر به نظرات مصرف کنندگان مانند “همان تلفن” علی‌رغم بهبود عملکرد قابل توجه می‌شود. اطلاعات اخیر حاکی از آن است که اپل ممکن بوده امسال واکنش‌های مشابهی با آیفون 16 دریافت کند که باعث ناامیدی از نظر طراحی شود.

انتشار تصویر شماتیکی آیفون 16 اپل

با این حال، به نظر می‌رسد که مدل‌های آینده از طراحی جدیدی برای دوربین‌های عقب بهره می‌برند که به جای دو لنز مورب با دو لنز دوربین عمودی در عقب همراه هستند. تصویری که ادعا می‌شود از نمونه اولیه آیفون 16 است در توییتر به اشتراک گذاشته شد. برخلاف تصور عمومی، انتظار می‌رود که تغییرات عمده‌ای در طراحی برای نمونه اولیه آیفون 16 وجود داشته باشد.

با این حال، برخی تغییرات احتمالی ممکن بوده به نتیجه نرسند. به عنوان مثال، ادعاهای اخیر حاکی از افزایش سایز آیفون 16 پرو بوده است، اما به نظر می‌رسد که نسخه پرو مکس ممکن است رشدی در ابعاد نداشته باشد. اگرچه اندازه‌گیری‌های دقیق در دسترس نیست، نشانه‌هایی از افزایش جزئی بالقوه، احتمالاً حدود 0.x اینچ وجود دارد.

با این حال، مهم ترین تغییر بدون شک در مدل‌های آیفون 16 و آیفون 16 پلاس رخ خواهد داد. اپل امسال طراحی دوربین مورب را که در گوشه سمت راست بالا قرار دارد کنار خواهد گذاشت. در مقابل، به چیدمان دوربین آشنا با iPhone X و iPhone 11 باز می‌گردد. اگرچه این ممکن است برای بسیاری از کاربران تغییر چندانی نداشته باشد، اما همچنان کسانی را که انتظارات زیادی از طراحی دارند ناامید خواهد کرد. با این وجود، باید اذعان داشت که ایجاد یک تغییر طراحی قابل توجه در یک گوشی با جلوی کاملاً پوشیده شده با صفحه نمایش که هر سال منتشر می شود، چندان امکان پذیر نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا