گوشی موبایل

سامسونگ به دنبال پیشی گرفتن از سونی در صنعت حسگر دوربین

شرکت سامسونگ نه تنها یکی از بازیگران بزرگ صنعت تلفن هوشمند بوده، بلکه در زمینه تولید حسگر دوربین نیز شرکتی باسابقه و مطرح قلمداد می‌شود. این کمپانی هر سال نسل جدیدی از حسگرهای دوربین موبایل خود را معرفی می‌کند که بیشتر پرچمداران به آن مجهز هستند.

البته در این بین سونی نیز بازیگر بزرگی در صنعت موبایل به شمار می‌رود. طبق گزارش‌ها، سامسونگ در حال کار بر روی یک سنسور تصویر جدید با هوش مصنوعی یکپارچه است. برای این کار، سنسور باید به ریزپردازنده و حافظه اختصاصی خود مجهز باشد، اما پیشتر چنین راهکارهایی را از سونی دیده بودیم. سامسونگ اخیراً فناوری Zoom Anyplace را معرفی کرده که از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند.

شاید این شرکت بخواهد این فناوری به طور مستقل و بدون استفاده از چیپ اصلی، مستقیماً روی سنسور دوربین کار کند. هنوز مشخص نیست که چنین سنسورهایی چه زمانی در بازار رویت می‌شوند، اما می‌توان با اطمینان فرض کرد که سامسونگ گوشی هوشمند پرچمدار بعدی خود، گلکسی اس اولترا، را به چنین سنسوری مجهز خواهد کرد.

شاید سری گلکسی اس 25 چنین ویژگی داشته باشند. سری اس 24 قرار نیست سنسور پیشرفته سامسونگ را به همراه داشته باشند، هرچند برند کره‌ای در تلاش بوده تا مدل‌های حرفه‌ای را معرفی و عرضه کند.

سامسونگ به دنبال پیشی گرفتن از سونی در صنعت حسگر دوربین

در دیگر خبرها به گفته یک منبع موثق، سامسونگ در حال کار بر روی گلکسی M15 است. انتظار می‌رود که این یک نسخه ریبرند شده از گلکسی A15 باشد. نسل فعلی گلکسی M14 همان گلکسی A14 است. با این حال، این مورد در مورد گوشی‌های سری M آینده صدق نخواهد کرد. GalaxyClub اشاره می‌کند که گلکسی M15 دارای یک باتری 6000 میلی آمپرساعتی خواهد بود. برای مقایسه، گلکسی A15 یک مدل کوچک‌تر باتری 5000 میلی آمپر‌ساعتی دارد.

در حال حاضر مطمئناً مشخص نیست که گوشی سری M دارای تراشه متفاوتی باشد یا خیر. اگر دستگاه دارای همان چیپست مدیاتک Dimensity 6100 Plus باشد، از نظر تئوری دستگاه باید استقامت بهتری نسبت به مدل سری A ارائه دهد. متأسفانه منبع هیچ چیز دیگری در مورد این گوشی آینده برای گفتن ندارد. ما مشتاقانه منتظریم تا در روزهای آینده بیشتر در مورد آن بدانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا