اجتماعی

هشدار زرد برای بارندگی

سازمان هواشناسی با پیش بینی فعال شدن سامانه بارشی در برخی استان های کشور، هشدار سطح زرد را برای روزهای 13 و 15 مردادصادر کرد

هشدار‌هایی بنا به گفته های هواشناسی درباره شرایط جوی در برخی استان‌ها اعلام شده است. روز جمعه، در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و همچنین ارتفاعات مازندران، هشدار زرد بارندگی صادر شده است. همچنین روز شنبه، در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز، مرکزی، شرق گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان، هشدار‌هایی درباره رگبار، رعدوبرق و وزش باد نسبتاً شدید ارائه شده است.

به علت این شرایط جوی، احتمال بروز اختلالات در تردد جاده‌ای، جاری شدن روان‌آب و سیلاب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، برخورد با صاعقه و وزش گردوخاک و باد در نواحی مستعد وجود دارد.

به هموطنان توصیه می‌شود که در این شرایط جوی حساسیت و احتیاط لازم را به خرج بدهند. از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین انجام فعالیت‌های کوه‌نوردی در این زمان خودداری کنند. از اسکان و برپا کردن چادرهای مسافرتی در نزدیکی حاشیه و بستر مسیل‌ها پرهیز کنند.

همچنین، به نصیحت‌ها و هشدارهای ارائه شده توسط مراجع مسئول اهمیت بدهند و راهنمایی‌های ارائه شده جهت حفظ ایمنی و سلامتی را رعایت کنند. در این شرایط، اطلاع‌رسانی مسئولان محلی و مراقبت از خود و دیگران از اهمیت بالایی برخوردار است.

با پیروی از این توصیه‌ها و رعایت اصول ایمنی، می‌توانیم خطرات مرتبط با این شرایط جوی را کاهش دهیم و از به وقوع پیوستن حوادث ناخواسته را جلوگیری کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا