اجتماعی

برگزاری نشست ارتقاء حقوق و کرامت ملت‌های مسلمان

به مناسبت گرامیداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، نشست تخصصی حمایت و ارتقاء حقوق و کرامت ملت‌های مسلمان برگزار خواهد شد

در سال ۱۳۸۷، به پیشنهاد ایران، سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) روز ۱۴ مرداد (۵ اوت) را به عنوان «روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی» تصویب کرد و کشور‌های اسلامی نیز این روز را در تقویم ملی خود ثبت کردند تا هر ساله زمینه‌های ارتقاء مفاهیم این اعلامیه را فراهم کنند.

در چنین روزی، دولت‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، با تأکید بر آزادی و پاسداری از دین، جان و نسل بشر در مقابل بهره‌برداری و ظلم، به مفاهیم مشترک این اعلامیه پایبند بوده و ماموریت‌ها و اقدامات کمیسیون مستقل دائمی حقوق بشر سازمان را مرور می‌کنند.

بر اساس این اصول، یکی از ظرفیت‌های موثر برای ترویج مفاهیم حقوق بشر اسلامی در داخل و بین‌المللی، سازمان همکاری‌های اسلامی است و کمیسیون مستقل دائمی حقوق بشر این سازمان که در سال ۲۰۱۲ تأسیس شده، به عنوان یکی از مهم‌ترین کانون‌ها برای ایجاد ائتلاف و تولید محتوا‌های حقوق بشری و ترویج آنها در عرصه‌های بین‌المللی شناخته می‌شود.

به این مناسبت، پژوهشگاه قوه قضائیه با همکاری معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، نشستی تخصصی را به مناسبت روز حقوق بشر اسلامی (۵ اوت، مصادف با ۱۴ مرداد) برگزار می‌کند.

هدف از این نشست، ارتقاء حقوق و کرامت ملت‌های مسلمان از طریق فعالیت‌های سازمان همکاری‌های اسلامی و معرفی ماموریت‌ها و اقدامات کمیسیون مستقل دائمی حقوق بشر است.

این نشست روز یکشنبه، ۱۵ مرداد ۱۴۰۲، از ساعت ۹ تا ۱۲ در سالن شهید بهشتی پژوهشگاه قوه قضائیه برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا