اجتماعی

لزوم داشتن برخورد مناسب با ارباب رجوع در ادارات

این بیانیه نشان می‌دهد که رئیس دیوان عدالت اداری به اهمیت حفظ حقوق شهروندان در برابر ادارات و نهادهای دولتی و اطمینان از حقوق آن‌ها تأکید دارد

در نشست هم اندیشی با منشی های شعب دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری، رئیس این نهاد، به کارکنان دیوان عدالت اداری تقدیر و تشویق کرده و آن‌ها را انقلابی، متدین و کارآمد دانسته است.

او بیان کرد که دیوان عدالت اداری یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین نهاد‌ها در نظام حقوقی کشور برای نظارت بر اعمال اداری است و برای این مهم، لازم است که نیرو‌های مومن و انقلابی در این نهاد فعالیت کنند.

حکمتعلی مظفری با تأکید بر اینکه کار باید به خاطر مردم و جلب رضایت خداوند باشد، به آثار دنیوی، اخروی، مادی و معنوی کار اشاره کرد و بیان کرد که از نظر آموزه‌های قرآن، کار برای رضایت خدا اثرات متعددی دارد که بهره‌مندی مردم از خدمات کارکنان دولتی و ارائه راه‌حل‌های عادلانه برای مشکلات آن‌ها نیز جزء این آثار است.

رئیس دیوان عدالت اداری بر تکریم ارباب رجوع و پرهیز از تبعیض بین مردم تأکید کرد و از برخورد نا مناسب با ارباب رجوع خبر داد و ضرورت رعایت این موضوع را تأکید کرد. او همچنین اشاره کرد که مهمترین و حیاتی‌ترین دارایی هر سازمان، نیروی انسانی آن مجموعه است و از این رو باید ظرفیت‌های قانونی برای تقویت منابع انسانی استفاده شود.

به علاوه، حکمتعلی مظفری بر “سابقه اداری، کارآمدی، عدم سابقه تخلفات اداری، نمرات ارزشیابی، کرامت انسانی و تکریم ارباب رجوع و نظم و انتظام اداری” را از شاخص‌های مهم ارتقای شغلی دانست و توصیه کرد که کارمندان به تکریم ارباب رجوع اهمیت بدهند و از تفاوت قائل نشوند.

همچنین از ارتقای شغلی به عنوان یک روش برای افزایش مسئولیت‌ها و پذیرش وظایف جدید تاکید کرد ولی نباید که کارمندان به کار خود و وظایف خود اهمیت ندهند و فقط به ارتقای شغلی اهمیت دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا