اجتماعی

ابربدهکاران، نظام بانکی کشور را به چالش می کشند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور، به منظور مقابله با فساد در اقتصاد، خواستار تمرکز و تلاش فعال برای مسدودسازی گلوگاه‌های فسادی شد.

در یک نشست با سربازرسان و بازرسان بانک و بیمه، احمد رحمانیان، قائم مقام و سرپرست معاونت امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور، تاکید کرد که برای تحقق شعار سال، باید تمرکز و تلاش فعال در مسدودسازی گلوگاه‌های فسادی در نظام بانکی داشته باشیم.

او برنامه‌های نظارت و بازرسی مؤثر و کارآمد را در زمینه‌های مختلفی نظیر ناترازی در شبکه بانکی، مدیریت منابع و مصارف ارزی و ریالی، عملکرد بانک‌ها در اجرای مواد قوانین رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، تسهیلات پرداختی به ویژه تسهیلات تکلیفی در زمینه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، نحوه رعایت بهداشت اعتباری و بنگاهداری بانک‌ها و موسسات اعتباری و اعطای تسهیلات شبکه بانکی به شرکت‌های زیرمجموعه خود پیش بینی کرد.

وی به افزایش غیرمتعارف نقدینگی و نقش آن در ایجاد تورم اشاره کرد و لازم دانست برای تحقق شعار سال، باید برروی نقش بانک‌ها در کاهش نقدینگی تمرکز کرد تا از تورم جلوگیری شود و وضعیت اقتصادی کشور بهبود یابد.

رحمانیان با انتقاد از نقض قوانین و مقررات بانکی در چند سال اخیر، تأکید کرد که برخی افراد به سوءجریانات مرتکب شده‌اند و باید بر روی مسدودسازی گلوگاه‌های فسادی تمرکز کنیم.

همچنین، بر مطالبه‌گری در مورد شعار سال تأکید کرد و خواستار نظارت بر عملکرد بانک‌ها برای تحقق اهداف تعریف‌شده شد.

وی با اشاره به بسته تعریف‌شده توسط بانک مرکزی برای تحقق شعار سال، تاکید کرد که بازرسان بانک باید اقدامات تعریف‌شده در این بسته را با دقت بررسی و اثرگذاری آن‌ها را بر روی تورم و رشد تولید ارزیابی کنند.

همچنین، بررسی تأثیرات نقدینگی ناشی از فعالیت‌های بانکی و مصرف غیرمصرفی از جمله اهداف مهم این برنامه نظارتی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا