اجتماعی

بیش از ۱۱ هزار دانش‌آموخته حقوق با موفقیت در مرکز وکلا جذب شده‌اند

تا کنون بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموخته حقوق در مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه جذب شده‌اند

عبدلیان پوربا، عنوان کرد که مرکز وکلا به عنوان یکی از نهادهای قضائی تاثیرگذار کشور با ۸۰ هزار عضو، دارای تخصص کارشناسان و مشاوران حقوقی است. وی افزود که در زمینه کارشناسان نیز مراحل جذب انجام شده و همچنین تعداد قابل توجهی از مشاوران خانواده با این مرکز همکاری دارند.

رئیس مرکز وکلا به اجرای طرح حضور وکلا در مساجد برای ارائه مشاوره حقوقی به مردم اشاره کرد و اعلام کرد که تاکنون حدود ۴۰۰ وکیل در این زمینه همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد بانک اطلاعات حقوقی، اظهار داشت: سامانه «مسیر» برای ارائه مشاوره حقوقی به زوج‌ها به منظور کاهش آمار طلاق راه‌اندازی شده است. این سامانه شامل دو جلسه رایگان و دو جلسه اجباری بعد از تقاضای طلاق است و هدف آن ایجاد تاخیر در فرآیند طلاق است. این سال نیز آزمون برگزار خواهد شد تا مشاوران خانواده به تعداد مورد نیاز جذب شوند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه را در جذب مشاوران و راه‌اندازی مراکز مشاوره خانواده تشریح کرد و اعلام کرد که بخش وکالت تخصصی در حوزه‌های ورزشی، سایبری، قراردادی نیز راه اندازی شده و اولین گروه از وکلای متخصص در این زمینه‌ها به زودی فارغ التحصیل می‌شوند.

وی اضافه کرد: سامانه ۱۲۹ برای ارائه مشاوره حقوقی به مردم راه‌اندازی شده است و مردم می‌توانند با تماس به این سامانه رایگان از مشاوره حقوقی بهره‌مند شوند. همچنین نرم افزار “حقوق عامه” نیز در این زمینه توسعه یافته است و با استفاده از آن می‌توان از احکام حقوقی بازنگری کرد.

عبدلیان پوربا به اهمیت آموزش حقوق در سطوح مختلف جامعه، از جمله از سنین نوجوانی، اشاره کرد و تاکید کرد که باید کلید واژه‌های حقوقی و اصول اساسی دروس تدریس شود تا نوجوانان با مفاهیم حقوقی آشنا شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا