اجتماعی

سهمیه بنزین شهریور‌ امشب واریز می‌شود

در روز چهارشنبه، یکم شهریور، ساعت ۰۰:۰۰، مقدار ۶۰ لیتر بنزین مخصوص خودروهای شخصی به صورت بدون هیچ‌گونه تغییری در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد.

۶۰ لیتر از سهمیه بنزین مربوط به ماه شهریور برای خودروهای شخصی بدون هیچ تغییری، ساعت صفر بامداد چهارشنبه (یکم شهریور) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین برای کارت‌های هوشمند سوخت مختص مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها طبق آخرین اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از مدت 9 ماه پیش مشخص شده است و بیش از این حد ذخیره در کارت سوخت مالکان خودروها نخواهد شد.

قیمت هر لیتر بنزین با سهمیه ۶۰ لیتر در ماه معادل 1500 تومان و قیمت هر لیتر بنزین آزاد با سهمیه ۱۵۰ لیتر در کارت سوخت شخصی خودروها معادل 3000 تومان شارژ می‌شود که به هیچ تغییری نسبت به گذشته دست نخواهد زد. افرادی که نیاز به مصرف بیش از 210 لیتر بنزین در ماه دارند، می‌توانند از کارت سوخت اضطراری جایگاه‌ها با قیمت 3000 تومان استفاده نمایند.

مطابق با بند ح تبصره 14 قانون بودجه 1402، وزارت نفت باید به منظور بهبود نظام توزیع بنزین و نفت گاز در کشور و کاهش قاچاق سوخت، تا پایان شش ماه ابتدایی سال، حداقل 90 درصد خودروهای بنزین‌سوز و 95 درصد خودروهای نفت‌گازسوز را ملزم به استفاده از کارت‌های سوخت مختص خودرو کند.

این طرح باعث کاهش انگیزه قاچاق بنزین از جایگاه‌ها خواهد شد و به عنوان جزء اصلی برنامه‌های ساماندهی توزیع بنزین در کشور معرفی شده است.

بر اساس آخرین اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، مصرف متوسط بنزین در کشور روزانه 120 میلیون لیتر می‌باشد در حالی که ظرفیت تولید بنزین در اوج به مقدار 115 میلیون لیتر در روز محدود است و این موضوع در برخی روزها منجر به ناهماهنگی در تامین بنزین شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا