اجتماعی

استخدام معلمان غیررسمی و سرایدار برای مدارس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با بکارگیری 18 هزار معلم خرید خدمات بخشی از کمبود معلم جبران خواهد شد.

23 هزار کلاس درس در سراسر کشور بدون معلم وجود دارد و با دریافت مجوز استخدام مجدد 8000 معلم برای خرید خدمات، مشکل درس معلمان در کلاس های درس در مناطقی که در مدارس ساماندهی شده است حل می شود و با معلمان همکاری می کنند.

وی افزود: توجه به اینکه کلاس های بدون معلم با مقوله معلم متفاوت است و در مواردی برای جبران رده معلمی از جمعیت کلاس ها، بازنشستگان و … استفاده می کنند که تاثیر می گذارد. کیفیت آموزش منفی می گذارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه سازمان آموزش و پرورش ایران به مرحله انسانی و بحرانی رسیده است، گفت: در برخی مناطق مازاد معلم و در برخی مناطق از جمله تهران و یا در حاشیه شهرها معلمانی هستند که مهاجرت و جابجایی افراد، دانش آموزان ملی و جابجایی معلمان در این روند تاثیرگذار است.

وحیدی در ادامه به برنامه مجلس برای استخدام معلمان رسمی در سال 91 به بعد اشاره کرد و گفت: در این زمینه طرحی از سوی نمایندگان مجلس ارائه شد که یکی از آنها در کمیسیون آموزش و تحقیقات تصمیم گیری کرد و به در حال حاضر تحت بررسی بود.

ارائه به صحن مجلس از معلمان غیررسمی خدماتی و معلمان مدارس غیردولتی بعد از سال 91 از طریق برگزاری آزمون برای جبران سهم معلم در آموزش و پرورش استفاده می شود.

وی همچنین با اشاره به مجوز مجلس در بودجه سال جاری برای استخدام سرایدار و خدمتگزار مدارس، گفت: امسال باید آزمون استخدامی برای جذب سرایدار مدارس برگزار شود و امیدوار بودیم تا قبل از شروع سال تحصیلی این اتفاق بیفتد. اما به دلیل تحصیل و کار تاخیر اعلام شد و این آزمون تا پایان سال جاری برگزار می شود.

پیش از این میثم لطیفی; رئیس سازمان اداری و استخدامی از برگزاری آزمون استخدامی سرایداران خدماتی و مدارس در شهریور ماه خبر داده بود که محقق شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا