اجتماعی

تعرفه سرویس مدارس در سال 1402

مسئولیت مدارس به شهرداری تهران واگذار شد

احمد قیومی استاندار تهران در خصوص سرویس مدارس به نکات زیر اشاره کرد:

بر اساس آیین نامه جدید مسئولیت سرویس مدارس به طور کامل به شهرداری تهران سپرده شد.
مدیران مدارس از وظایف خود برکنار شدند.
سامانه «سپند» برای سرویس مدارس طراحی و برای اولین بار رونمایی و پیاده سازی شد تا تمامی اطلاعات در آن بارگذاری شود و رانندگان سرویس مدارس ثبت نام کنند.

در استانداری تهران تلاش شده تا با مصوبات شورای شهر، تعداد تعیین قیمت سرویس مدارس پس از سفرهای متعدد منطقی شود.
چند روز پس از شروع به کار مدارس، مشکلاتی در سامانه سپند مشاهده شد. از این رو از منظر دیگری وارد شدیم و از همه طرف ها درخواست کردیم که مقرر شد اطلاعات رانندگان، مسیرها و قیمت ها در سامانه بارگذاری شود که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

با توجه به اینکه اولین سالی است که آیین نامه جدید اجرا می شود، ممکن است مشکلی پیش بیاید و نیاز به بازنگری در سیستم باشد. این سامانه برای اولین بار در تهران رونمایی شده و قبلاً با این روند انجام نمی شد.

در فرآیند ثبت نام سرویس مدارس مشکلاتی وجود دارد و تخلفاتی رخ می دهد که در هر دو صورت باید گزارشی ارسال شود تا در نهایت در شورای ترافیک مطرح شود. اما قبل از طی کردن این روند، با هدف جلوگیری از آسیب دیدگی افراد، وارد موضوع شدیم و در یک هفته 3 جلسه متوالی برگزار کردیم و از کلیه نهادهای مرتبط خواستیم تا آیین نامه وظایف هر یک را به اطلاع آنها برسانند و حل کنند. مشکلات زیادی در این جلسات وجود دارد. تبدیل شد.

امید است نقاط ضعف فرآیند ثبت نام و سامانه اصلاح شود. تاخیر در اجرا و تاخیر در بارگذاری اطلاعات به دلیل مشکلات فنی وجود داشت. بنابراین شهرداری باید در این زمینه بهتر عمل می کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا