اجتماعی

آخرین وضعیت مترو پرند: روزهای انتظار بالاخره به پایان می رسد؟

پرند یکی از شهرهای اقماری اطراف تهران است که در سال های اخیر رشد سریع جمعیتی را تجربه کرده است و پیش بینی می شود تا سال 1405 تعداد ساکنان آن به 700 هزار نفر برسد. این شهر در 30 کیلومتری جنوب غربی تهران، در آزادراه تهران – ساوه و در مجاورت فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) قرار دارد.

به همین دلیل مسئولان استان تهران از 14 سال پیش تصمیم گرفتند که خط مترو تهران را تا پرند هم برای کاهش حجم ورود خودروهای شخصی به تهران و هم برای کاهش تصادفات در جاده تهران – ساوه، گسترش دهند.

مردم شهرستان پرند تردد بالایی به پایتخت برای کار، تحصیل و سایر امور روزمره دارند، به طوری که طبق آمار ترافیک روزانه 30 تا 40 هزار نفر بین تهران و پرند تردد می کنند و بیشتر این افراد از وسایل نقلیه شخصی برای سفر استفاده می کنند.

شهردار تهران از بهره برداری از خط پرند در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با بازگشایی خط مترو پرند 21 کیلومتر به خطوط برون شهری اضافه می شود.

علیرضا زاکانی هشتم مهرماه با بیان این مطلب افزود: بیش از 8.5 کیلومتر در محدوده خطوط مترو در محدوده خطوط درون شهری افتتاح می شود و با بازگشایی خط پرند 21 کیلومتر افتتاح می شود. به خطوط بیرونی شهر اضافه شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قول داد تا چند روز آینده مشکل برق مترو پرند و این خط که دولت کمک خوبی برای تکمیل آن کرد و عملیات کلان عمرانی و تامین امکانات و تجهیزات خود در یک سال. در گذشته انجام شده پس از 12 سال آماده بهره برداری است.

محسن هرمزی با اشاره به همکاری خوب استانداری تهران و شرکت توزیع نیروی برق تهران در تامین برق متروی پرند گفت: اعتبار هزینه شده برای راه اندازی مترو پرند 2 هزار میلیارد تومان است که با کمک این مترو تامین شد. دولت و شهرداری تهران

وی 19 مهرماه با بیان این مطلب افزود: پیشرفت پروژه مترو پرند به 99 درصد رسیده است و در حال آماده سازی برای بهره برداری از این خط هستیم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه اولویت شهرداری تهران تکمیل خطوط فعلی مترو و سپس توسعه مترو است، گفت: قراردادهای مترو در خصوص تامین 630 واگن و تعمیرات اساسی قطارها در حال پیگیری است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا