اجتماعی

کارت ملی جایگزین کارت سوخت می شود

ادغام کارت سوخت با کارت بانکی از مدتی پیش آغاز شده و قرار است به زودی کارت سوخت حذف شود.

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: مدتی بود که طرح اختصاص سهمیه بنزین به جای کارت سوخت با کارت ملی به صورت آزمایشی اجرا شد اما خسارات زیادی بررسی شد. در صورت فراهم شدن شرایط این طرح مجددا اعلام خواهد شد.

جلیل سالاری در ادامه گفت: تخصیص بنزین به جای خودرو به کدمالی در مرحله مطالعه است.

پیش از این مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: در حال اجرای فرآیند آزمایشی هستیم تا بتوانیم به جای کارت سوخت از کارت بانکی استفاده کنیم. این کار مستلزم دریافت اطلاعات خودرو و اتصال آن به سیستم هوشمند سوخت است که کار نرم افزاری آن انجام شده است.

مدیرعامل پالایش و پخش فرآورده های نفتی امروز درباره اختصاص بنزین به جای خودرو به کدمالی گفت: مطالعات این برنامه در حال انجام است، پیشنهاداتی در این زمینه وجود داشت و در گذشته پایلوت آن در کیش انجام می شد.

وی ادامه داد: قرار است موضوع کارت هوشمند به سمت کارت مغناطیسی برود، مسائل و آسیب ها در این حوزه بررسی و در صورت فراهم بودن شرایط اعلام می شود.

وی همچنین در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه اکنون میانگین مصرف بنزین به 115 تا 116 میلیون لیتر رسیده است، گفت: این در حالی است که در اوج مصرف روزانه 122 میلیون لیتر مصرف می کردیم.

جلیل سالاری در واکنش به کمبود بنزین گفت: با توجه به سپری شدن فصل تابستان پیک سفرها و مصرف اربعین کاهش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا