تکنولوژی

رویداد اپل 2023: معرفی آیفون 15 و هر چیز دیگری که انتظار داریم در 21 شهریور

فهرست مطالب

در نشانه دیگری که پاییز نزدیک است، اپل دعوت‌نامه‌هایی را برای رویدادی ارسال کرد که قرار است در سالن استیو جابز در روز سه‌شنبه، ۱۲ سپتامبر برگزار شود، جایی که انتظار داریم آیفون بعدی و اپل واچ‌های معرفی شده را ببینیم. رویداد پاییزی سالانه آیفون تبدیل به یک نقطه تماس فرهنگی شده است که پایان تابستان را با ادویه کدو حلوایی اعلام می کند.

برای ماه‌ها، جریان به ظاهر بی‌پایانی از شایعات آیفون 15 در فضای مجازی منتشر شده است. برخی به دور نسبتاً ساده به‌روزرسانی‌های سال به سال اشاره می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به احتمال یک مدل بزرگ‌تر پرو با نام تجاری جدید به نام iPhone 15 Ultra اشاره می‌کنند. بیایید هر آنچه را که از رویداد پاییزی اپل انتظار دارید را با هم مرور کنیم.

دعوت این رویداد مشخصاً مبهم است و نشان می دهد که لوگوی اپل از ذرات ریز گرد و غبار تشکیل شده است. این لوگو دارای شیارهایی است که روی آن حک شده است، کمی شبیه به اشکالی که روی تپه های شنی بادگیر می بینید.

شعار “Wonderlust” البته بازی با کلمه Wanderlust است که به معنای اشتیاق شدید یا انگیزه به سمت سرگردانی است. آیا هوس اعجاب انگیز به معنای اشتیاق شدید برای تعجب است یا انگیزه ای برای تعجب؟ مانند هر کس دیگری، ما در حال تلاش برای خواندن چیزی در دعوت هستیم و به این فکر می کنیم که چه ارتباطی با اطلاعیه های آینده اپل دارد.

Apple event 2023

آیا بریدگی های شیاردار در لوگو می تواند به طراحی آیفون کمتر جعبه ای اشاره داشته باشد؟ آیا ذرات می توانند به دوربین های بهبود یافته ای اشاره داشته باشند که قادر به ثبت جزئیات بیشتر هستند؟ آیا رنگ ها – سایه های متالیک خاکستری، آبی و حتی طلایی – می توانند اشاره ای به رنگ های آیفون جدید یا اپل واچ باشند؟

آیفون 15 و 15 پلاس

همانند سری آیفون 14، احتمالا چهار مدل در سری جدید آیفون وجود خواهد داشت: آیفون 15، 15 پلاس، 15 پرو و ​​15 پرو مکس. به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، که سابقه خوبی در پوشش افشای اطلاعات اپل دارد، آیفون 15 و 15 پلاس اساساً یک آیفون 14 پرو بسته بندی مجدد بدون دوربین تله فوتو یا بدنه فولادی ضد زنگ خواهند بود.

گوشی های جدید دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و تراشه A16 را از 14 Pro به ارث خواهند برد. در بیرون، دو گوشی بریدگی نمایشگر خود را با بریدگی Dynamic Island که در 14 پرو و ​​14 پرو مکس نیز عرضه شده بود، عوض خواهند کرد.

با وجود اضافه شدن Dynamic Island، انتظار تغییرات دیگری در صفحه نمایش نداشته باشید. راس یانگ، تحلیلگر صفحه نمایش، در پستی در سپتامبر 2022 در X، که قبلاً توییتر نامیده می شد، گفت که او انتظار ندارد مدل های پایه آیفون 15 مانند آیفون های پرو اپل، نرخ تازه سازی بالایی داشته باشند.

و بر اساس گزارش ماه می توسط ChargerLab، یک وب سایت متخصص باتری و شارژ که سابقه ثابتی در شایعات دارد، هر چهار مدل آیفون 15 از شارژ بی سیم 15 واتی با استفاده از استاندارد باز Qi2 که اوایل سال جاری اعلام شد، پشتیبانی خواهند کرد. اگر این حقیقت داشته باشد، می‌تواند به این معنا باشد که آیفون 15 دنیای جدیدی از دستگاه‌های شارژ بی‌سیم را باز می‌کند که لزوماً نیازی به داشتن مجوز لوازم جانبی Apple MagSafe ندارند.

Apple event 2023

اما بزرگ‌ترین تغییری که برای هر چهار آیفون انتظار می‌رود، دور شدن از کانکتور لایتنینگ است. احتمالاً تحت فشار اتحادیه اروپا، که قوانینی را تصویب کرده است که USB-C را به عنوان یک استاندارد شارژ رایج تصویب می کند، سری آیفون 15 به جای پورت Lighting، یک درگاه USB-C خواهد داشت. آخرین باری که اپل پورت برق آیفون را تغییر داد در سال 2012 بود، زمانی که پورت Lighting را در آیفون 5 معرفی کرد، که پایان کانکتور 30 ​​پین آی پاد گسترده ای بود که قبلا استفاده می شد.

این کمی مبهم است که اپل دقیقاً چگونه با این موضوع برخورد خواهد کرد، مثلاً اینکه آیا USB-C روی همه آیفون‌های جدید در سطح جهانی یا فقط در اتحادیه اروپا خواهد بود. اما به احتمال زیاد تمام مدل های جدید آیفون در آینده ای قابل پیش بینی با پورت USB-C به فروش خواهند رسید.

از بین هر چیزی که اپل انتظار دارد اعلام کند، آیفون 15 پرو و ​​15 پرو مکس می توانند بزرگترین تغییرات را داشته باشند. به گفته گورمن بلومبرگ، فولاد ضد زنگ از بین رفته است و در عوض قاب مدل پرو از تیتانیوم ساخته خواهد شد. تغییر در مواد می تواند به کاهش وزن کلی هر گوشی کمک کند، که حتی بدون قاب نیز سنگین است.

آیفون 15 پرو و ​​15 پرو مکس احتمالاً تراشه جدیدی به نام A17 دریافت خواهند کرد که دارای یک پردازنده بسیار کوچک و 3 نانومتری، کوچکترین سیلیکون اپل تا به امروز است. در قسمت جلویی، این دو گوشی احتمالا حاشیه‌های نمایشگر نازک‌تری خواهند داشت.

بزرگ‌ترین تغییر مدل‌های Pro، پورت USB-C خواهد بود که در فاصله‌ای از 15 و 15 پلاس معمولی می‌تواند از سرعت‌های بالاتر داده برای مواردی مانند انتقال فایل‌ها و فایل‌های ویدیویی ProRes پشتیبانی کند.

آیفون 15 پرو مکس ممکن است یک دوربین تله فوتو اپتیکال 6 برابری جدید دریافت کند. مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور اپل در شرکت TF International Securities، پیش‌بینی می‌کند که آیفون 15 پرو مکس دارای یک لنز پریسکوپ افقی و واحد دوربین در داخل بدنه گوشی خواهد بود، مشابه نمونه‌های پیکسل 7 پرو، گلکسی اس 23 اولترا و سونی اکسپریا. 1 V.

دوبرابر کردن زوم اپتیکال بومی از 3 برابر به 6 برابر، به شما امکان می دهد عکس های زوم شده با جزئیات، وضوح و محدوده دینامیکی بهتر را در مقایسه با زوم دیجیتال 6 برابری در آیفون 14 پرو فعلی ثبت کنید.

گزارش Kuo همچنین به این نکته اشاره می‌کند که هر دو مدل پرو دارای دکمه‌های صدا و پاور حالت جامد هستند، که آنها را بیشتر از مدل‌های معمولی 15 و 15 پلاس متمایز می‌کند. دکمه ها مکانیکی نیستند و بیشتر شبیه به قسمت حساس لمسی هستند که در آیفون 7 عرضه شد و به لطف برخی بازخوردهای لمسی هوشمندانه مانند یک “دکمه خانه” عمل می کند. در سال 2018، HTC U12 به جای دکمه های مکانیکی دارای دکمه های حالت جامد بود. با این حال، تجربه استفاده از آنها عالی نبود.

رویداد اپل 2023 معرفی آیفون 15 و هر چیز دیگری که انتظار داریم در 21 شهریور

چند شایعه وجود دارد که علیرغم کمی قدیمی بودن یا بعید بودن، منتشر شده است. اولین مورد این است که آیفون 15 پرو مکس ممکن است به آیفون 15 اولترا تغییر نام دهد. گورمن بلومبرگ تقریباً یک سال پیش به این احتمال اشاره کرد، اما باید به آن توجه کرد زیرا اخیراً گورمن آن را مطرح نکرده است.

یکی دیگر از شایعات منتشر شده از راه MacRumors است که کدی را در نسخه بتا iOS 17 یافت که عملکرد یک دکمه اکشن مانند آنچه در Apple Watch Ultra وجود دارد را توصیف می کند. چنین افزودنی سخت افزاری برای اپل برای اولین بار خواهد بود و دکمه اکشن آیفون برای کارهایی مانند میانبرها یا فعال کردن شاتر دوربین خواهد بود. برای پیدا کردن باید تا 12 صبر کنیم.

در یک به‌روزرسانی کمتر جاه‌طلبانه، به نظر می‌رسد اپل واچ معمولی بعدی احتمالاً تکرار نسبتاً متوسطی از اپل واچ سری 8 خواهد بود. سری 9 می‌تواند رنگ جدیدی داشته باشد. همانطور که توسط MacRumors گزارش شده است، بر اساس پست کاربر X/Twitter ShrimpApplePro، اپل واچ سری 9 ممکن است در رنگ صورتی جدید عرضه شود.

سری 9 احتمالاً از یک تراشه جدید S9 بهره می‌برد که گورمن بلومبرگ در ماه مه در کانال Power On Discord خود پست کرد و آن را بهبودهایی در عملکرد و کارایی توصیف کرد. این روش دیگری برای گفتن اینکه عمر باتری ممکن است بهتر باشد است.

اپل واچ اولترا می تواند نسخه نسل دوم را ببیند. طبق پست X/Twitter توسط ShrimpApplePro، این ساعت خشن سال گذشته معرفی شد و نسخه جدید می تواند تراشه سریع تری را به همراه داشته باشد و با پوشش تیتانیوم مشکی عرضه شود. یک نسخه سیاه از Ultra می تواند شگفت انگیز به نظر برسد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا